Dane techniczne BMW R1150RT AMBULANCE
Informacje ogólne | |
---|---|
Model | BMW R1150RT AMBULANCE |
Rocznik | 2004 |
Klasa | Turystyczny / karetka |
Silnik i przeniesienie napędu | |
Pojemność | 1130cc |
Układ | Dwucylindrowy czterosuwowy bokser |
Moc | 120KM |
Moment obrotowy | 100Nm |
Zasilanie | Wtrysk paliwa |
Zawory | 4/cylinder |
Rozrząd | OHC |
Chłodzenie | Olejowo-powietrzne |
Ilość biegów | 6 |
Napęd Kola | Wał Cardana |
Masy i wymiary | |
Masa pustego motocykla | 255kg |
Masa z płynami | 279kg (puste kufry) |
Wysokość siedzenia | Regulowana w zakresie od 805 do 845mm. |
Rozstaw osi | 1485mm |
Pojemność baku paliwa | 25.2 l |
Długość / szerokość / wysokość | 2230/898/1380mm |
Podwozie | |
Rama | Trzyczęściowa, kompozytowa, wykorzystująca blok silnika jako element nośny. |
Zawieszenie przednie | Układ Telelever o skoku 120mm. |
Zawieszenie tylne | Wahacz jednoramienny z układem Paralever i regulowanymi nastawami. Skok zawieszenia 135mm. |
Opona przód, tył | 120/70R17, 170/60R17 |
Hamulce | Z przodu dwie tarcze o średnicy 320mm, z tylu dwie tarcze o średnicy 276mm. Hamulce zasilane z centralnego ukladu z systemem ABS. |
Dane techniczne BMW R1200RT AMBULANCE
Silnik
Rodzaj Czterosuwowy, płaski dwucylindrowy (bokser) chłodzony powietrzem/olejem, z jednym wałkiem rozrządu, czterema zaworami na cylinder i centralnym wyrównoważonym wałem korbowym
Średnica cylindra/skok tłoka 101 mm/73 mm
Pojemność 1170 cm3
Moc znamionowa 81 kW (110 KM) przy 7,500 obr/min.
Maks. moment obrotowy 115 Nm przy 6,000 obr/min.
Stopień sprężania 12.0 : 1
Sporządzanie mieszanki/sterowanie silnikiem Elektroniczny wtrysk w kanale wlotowym/Cyfrowy system sterujący BMS-K z układem odcinającym paliwo i zapłonem twin-spark
Kontrola emisji spalin Trójdrożny katalizator z zamkniętym obiegiem, zgodny ze standardem EU-3
Osiągi/Zużycie paliwa
Prędkość maksymalna Ponad 200 km/h
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 90 km/h 3.6 l/100 km
Zużycie paliwa przy stałej prędkości 120 km/h 4.8 l/100 km
Rodzaj paliwa Benzyna bezołowiowa premium, o liczbie oktanowej 98, automatyczny układ kontroli spalania stukowego pozwala na stosowanie benzyny o minimalnej LO 95
Zawieszenie/Hamulce
Rama Dwuczęściowa rama (sekcja przednia i tylna), silnik ze skrzynią biegów jest częścią konstrukcji nośnej
Mocowanie/zawieszenie przedniego koła BMW Motorrad Telelever, średnica rury nośnej widelca 35 mm, centralny amortyzator
Mocowanie/Zawieszenie przedniego koła BMW Motorrad Telelever, średnica rury nośnej widelca 35 mm, centralny amortyzator
Mocowanie/Zawieszenie tylnego koła Jednostronny wahacz odlewany z aluminium z przegubem BMW Motorrad Paralever; Amortyzator progresywny WAD, płynna hydrauliczna regulacja napięcia wstępnego sprężyny (pokrętło), regulacja tłumienia odbicia
Skok zawieszenia przód/tył 120 mm/135 mm
Rozstaw kół 1485 mm
Wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 116 mm
Kąt nachylenia główki ramy 63,8°
Koła Odlew aluminiowy
Rozmiar obręczy, przód 3.50 x 17"
Rozmiar obręczy, tył 5.50 x 17"
Opony, przód 120/70 ZR 17
Opony, tył 180/55 ZR 17
Hamulce, przód Dwie pływające tarcze, średnica 320 mm, stały zacisk czterotłoczkowy
Hamulce, tył Jedna tarcza, średnica 265 mm, pływający zacisk dwutłoczkowy
ABS Integralny System ABS BMW Motorrad (częściowo zintegrowany)
Wymiary/masy
Długość 2230 mm
Szerokość (z lusterkami) 905 mm (z kuframi: 980 mm)
Wysokość (bez lusterek) 1430 mm
Wysokość siedzenia, masa bez obciążenia 820/840 mm (obniżona kanapa: 780/800 mm)
Szerokość kanapy, masa bez obciążenia 1880 / 1920 mm (obniżona kanapa: 1800/1840 mm)
Masa bez obciążenia, gotowość do jazdy, pełny zbiornik paliwa 1) 259 kg
Masa sucha 2) 229 kg
Dopuszczalna masa całkowita 495 kg
Dopuszczalne obciążenie (z wyposażeniem standardowym) 236 kg
Użytkowa pojemność zbiornika paliwa 27.0 l
Wyposażenie medyczne
Schowek centralny mieści defibrylator AED. Dwa kufry boczne zawierają sprzęt medyczny. Z najważniejszych elementów wyposażenia, jakie ma do dyspozycji ratownik wymienić warto litrową butlę z tlenem, zestaw do tlenoterapii, worek samorozprężalny, ssak, kołnierz szyjny, zestaw do przyrządowego udrażniania dróg oddechowych, dostepu żylnego z płynami (wraz z doszpikowym), zestaw opatrunkowy, , glukometr, pulsoksymetr, ciśnieniomierz, respirator, zestaw do triage'u, czyli segregacji poszkodowanych w wypadku masowym oraz gaśnicę.
Transport krwi
Istnieje możliwość wyposażenia motocykla w chłodzone kufry, pozwalające na transportowanie krwi między szpitalami.
Motocyklista
Motocyklista grupy R2 ubrany jest w motocyklowe buty, spodnie i rękawice. Ma pomarańczową kurtkę, na której ma radio zapewniające łączność z dyspozytorem. Na kurtkę ubierana jest odblaskowa kamizelka z znakiem krzyża św. Andrzeja-znakiem ratownictwa medycznego. Esculapa i napisem "AMBULANCE" na plecach. Całość dopełnia odpowiednio oznakowany kask integralny, z podnoszoną osłoną szczęki.